ראה"מ בהצהרה עם נשיא צ'אד: "מקווה לבקר בקרוב במרכז אפריקה"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ בהצהרה עם נשיא צ'אד: "מקווה לבקר בקרוב במרכז אפריקה"

    ביקור היסטורי: נשיא מדינת צ'אד ערך עם ראש הממשלה הצהרה משותפת לתקשורת על רקע ביקורו הראשון בישראל וחידוש היחסים בין המדינות | ראש הממשלה אמר לנשיא: "הגעתך לביקור בישראל במטרה לחדש את הידידות והיחסים בינינו מצביעה על מה שעתיד להתרחש עם מדינות אפריקאיות נוספות"

    בהצהרה המשותפת לתקשורת צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו קיבלו את פניו של נשיא צ'אד אידריס דבי, היום (ראשון) במעון רה"מ בירושלים. נשיא צ'אד חתם בספר האורחים הרשמי. ראש הממשלה ונשיא צ'אד נועדים כעת במסגרת ארוחת ערב יחד עם הפמליות.

    רה"מ נתניהו אמר בפתח פגישתם: "לנשיא דבי ולי הייתה הזדמנות לדון ביחסים בין שתי מדינותינו והאופן שבו נוכל לשתף פעולה לטובת עמינו ולהבטיח שלום וביטחון.

    אני שמח שאשתי שרה ואני יכולים לקבל אותך ואת משלחתך בביתנו. אנחנו נמשיך את הדיונים שלנו ואני בטוח שהם יהיו מאוד פוריים. ביקורו ההיסטורי של הנשיא דבי בישראל מסמל עידן חדש. עידן חדש של ביטחון, של שיתוף פעולה ושל שלום.

    ברוח זאת, אני מקבל אותך בברכה בביתנו כאן בירושלים – ברוך הבא".

    WhatsApp Image 2018-11-25 at 21.52.45(1) WhatsApp Image 2018-11-25 at 21.52.45

    מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את פניו של נשיא צ'אד אידריס דבי בלשכת רה"מ בירושלים. יחד עם נשיא צ'אד דבי הגיעו גם שר החוץ, שר הכלכלה, ראש הקבינט הנשיאות לעניינים אזרחיים, יועץ הגנה והביטחון של הנשיא וכן בכירים נוספים.

    מדובר בביקור היסטורי. זהו ביקורו הראשון של נשיא צ'אד בישראל מאז קום המדינה. הביקור מגיע על רקע מאמצים מדיניים רבים שהוביל ראש הממשלה נתניהו בשנים האחרונות (היחסים נותקו בשנת 1972).

    בשעה 20:00 ייפגשו בשנית ראש הממשלה נתניהו ונשיא צ'אד דבי במעון רה"מ בירושלים, במסגרת ארוחת ערב.

    דברי ראש הממשלה נתניהו בהצהרות לתקשורת עם נשיא צ'אד דבי: "הנשיא דבי, ברוך הבא לישראל, ברוך הבא לירושלים. זהו הביקור הרשמי הראשון של נשיא צ'אד במדינת ישראל. הוא מתרחש לאחר הפוגה ארוכה בקשרים בינינו.

    צ'אד היא מדינה חשובה מאוד באפריקה וחשובה מאוד עבור ישראל, ואני שמח שאנו מחדשים את הידידות בינינו. מעולם לא ניתקנו לחלוטין את הקשרים בינינו, כפי שעכשיו אמרנו, אולם כעת אנו מעמיקים אותם בקצב מואץ.

    אנו מקווים לעשות כך בכל התחומים. ראשית במלחמה בטרור, זאת מטרה משותפת לכל המדינות. לתת לאזרחינו את מה שמגיע להם: ביטחון, מזון, מים נקיים, בריאות, רפואה – כל מה שאני חושב ששיתוף הפעולה בינינו יכול להפיק לתועלת אזרחי שתי המדינות.

    למעשה, ישראל שיתפה פעולה באופן הזה עם מדינות אפריקה בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת, במיוחד בתחום החקלאות והמים. שיתוף פעולה זה הופסק, וכעת היא פורחת שוב.

    כפי שסיפרתי לך אדוני הנשיא, ביקרתי באפריקה בשנתיים האחרונות שלוש פעמים – במערב אפריקה ובמזרחה. והנה רמז עבה, אני מקווה לבקר גם במרכז אפריקה. אני מבקש להביא עמי יזמים ישראליים, מומחים ישראליים, חברות ישראליות – כל מה שיכול לדעתי לשפר את חייהם של אזרחי אפריקה. זה דבר שאנו מאמינים בו. ישראל שבה לאפריקה ואפריקה שבה לישראל.

    אני מבקש לברך אותך, אדוני הנשיא, על המנהיגות שלך ועל המדינאות שלך משום שאתה מזהה שינוי ואתה מוביל שינוי.

    לפני מספר דקות שוחחנו במשרדי על התמורות שמתרחשות בעולם הערבי וביחסיו עם ישראל. זה בא לידי ביטוי בביקורי לאחרונה בעומאן עם הסולטאן קאבוס, ובקרוב יהיו ביקורים נוספים במדינות ערב.

    כמנהיג של מדינה אפריקאית חשובה שבה חי רוב מוסלמי, הגעתך לביקור בישראל במטרה לחדש את הידידות והיחסים בינינו מצביעה על מה שעתיד להתרחש עם מדינות אפריקאיות נוספות, ואני מאמין שאתה סולל עבור אחרים את הדרך.

    ברוח זו של ידידות מחודשת, אני מברך אותך על הגעתך לישראל. אנו מצפים להמשך השיחות בינינו הערב ומחר, ובשנים הקרובות.

    שוב, תודה רבה על נקיטת הצעד החשוב הזה, וברוך הבא לירושלים".

    WhatsApp Image 2018-11-25 at 19.41.37(2)

    WhatsApp Image 2018-11-25 at 19.41.37



    0 תגובות